Hulpmiddelen

Klachtenregistratie

Klachten (terecht en onterecht) van je klanten, opdrachtgevers en afnemers bevatten belangrijke informatie over hun mening. Ook wijzen klachten op knelpunten in je organisatie. Daarom is het nuttig klachten te verzamelen en te analyseren. Klachten moeten natuurlijk ook correct, empatisch en vlot worden behandeld. Behandeling en analyse van klachten kan […]

Lees verder  »

Vragen over Klachtenregistratie

Staat uw vraag er niet bij? Stuur ons dan een bericht, en u krijgt persoonlijk antwoord. Voor welke besturingssystemen is Klachtenregistratie geschikt?Er is een versie voor Windows en voor Mac OS X. Hoe installeer ik Klachtenregistratie?We hebben een stap-voor-stap installatie-instructie geschreven. Desondanks toch nog vragen? Mail het ons. Kan Klachtenregistratie […]

Lees verder  »

Installatiehandleiding

Klachten van klanten, opdrachtgevers en afnemers bevatten belangrijke informatie over hun mening. Om deze informatie eenvoudig te kunnen verzamelen en analyseren, heeft Adburdias een gratis  computerprogramma ontwikkeld: Klachtenregistratie. Op deze pagina leest u hoe u het programma installeert op Mac of op uw Windowscomputer. Heeft u desondanks of anderszins nog vragen? […]

Lees verder  »

7 simpele gereedschappen

Er kan uit een scala van gereedschappen gekozen worden om processen te verbeteren. De truc is om de juiste gereedschap op de juiste plaats te gebruiken. De grote meerderheid van de problemen gerelateerd aan kwaliteit van het produkt of de dienst, kunnen met enkele simpele gereedschappen opgelost worden. Gereedschappen die […]

Lees verder  »

7 nieuwe gereedschappen

Om de resultaten van kwaliteitsactiviteiten te bepalen worden allerlei meetinstrumenten gebruikt zoals beschreven in zeven simpele gereedschappen. Deze gereedschappen zijn vooral kwantitatief van aard. De Zeven Nieuwe Gereedschappen tonen vooral kwalitatieve verbanden aan. Complexe zaken worden uiteengerafeld en de onderdelen op hun waarde beoordeeld. De gereedschappen worden gebruikt voor clustering […]

Lees verder  »

Leveranciersbeoordeling

In normen als ISO 9001 en HKZ staat dat organisaties hun leveranciers moeten beoordelen. Waarom is dat zo dwingend gesteld? Dat heeft een aantal redenen: de produkten of diensten die ingekocht worden hebben invloed op uw produkt of dienst, en dus op de tevredenheid van uw klanten, de juiste materialen […]

Lees verder  »

Formulier

Het is heel goed mogelijk om een leverancier te beoordelen door de medewerkers die iets met hem te maken hebben. Zij verwoorden dan gewoon hun gevoel. Dat kan bijvoorbeeld met onderstaand formulier. Wanneer u behoefte heeft aan een wat meer objectieve beoordeling, kunt u elementen uit de lijst opnemen in […]

Lees verder  »

Lijst

Hieronder een vrij uitgebreid voorbeeld in lijstvorm. U kunt dit eventueel invullen aan de hand van een eenvoudigere versie van het formulier. Deze lijst zou op de volgende wijze ingevuld kunnen worden (als een en ander voor zich spreekt, staat er ‘–‘): Kolom Toelichting Invulvoorbeeld Naam leverancier — — Afwijkingen […]

Lees verder  »

Hoe noteer ik afwijkingen?

In het artikel Beheersing van afwijkingen constateerden wij onder andere dat afwijkingen genoteerd dienen te worden. Oké …, maar dit noteren hoeft niet, zoals velen denken, een heel verhaal te worden. Een paar voorbeelden van hoe het zou kunnen: Formulier metaankruisvakjes Een formulier met opsomming van verschillende soorten afwijkingen. Per […]

Lees verder  »

Klachtenformulier

Een fictief voorbeeld over een produktiebedrijf met 50 medewerkers. Een klant belt: “ik heb mijn bestelde artikelen nog niet ontvangen”.De verkoper vraagt door en komt erachter dat de klant gisteren zijn artikelen zou krijgen en het deze ochtend nog niet heeft gehad. Dit is dus een afwijking: er wordt niet […]

Lees verder  »
Scroll naar top