Hulpmiddelen
Als je de processen in je organisatie wilt verbeteren, zul je moeten onderzoeken en analyseren hoe het er tot nu toe aan toegaat. Er staat je daarvoor een enorm scala aan gereedschappen ter beschikking; de een nog veelzijdiger en geavanceerder dan de ander. Vaak is simpel echter beter – en […]
Lees verder »Om klachten te registreren en hun afhandeling te monitoren, kun je gebruik maken van allerlei computerprogramma’s. Er zijn mooie, zeer uitgebreide systemen commercieel verkrijgbaar. Ook is er ons gratis programma Klachtenregistratie. Wil je (op sommige plaatsen in je organisatie) niet digitaal werken? Dan kun je natuurlijk ook een papieren formulier […]
Lees verder »Klachten (terecht en onterecht) van je klanten, opdrachtgevers en afnemers bevatten belangrijke informatie over hun mening. Ook wijzen klachten op knelpunten in je organisatie. Daarom is het nuttig klachten te verzamelen en te analyseren. Klachten moeten natuurlijk ook correct, empatisch en vlot worden behandeld. Behandeling en analyse van klachten kan […]
Lees verder »Staat uw vraag er niet bij? Stuur ons dan een bericht, en u krijgt persoonlijk antwoord. Voor welke besturingssystemen is Klachtenregistratie geschikt? Er is een versie voor Windows en voor Mac OS X. Hoe installeer ik Klachtenregistratie? We hebben een stap-voor-stap installatie-instructie geschreven. Desondanks toch nog vragen? Mail het ons. […]
Lees verder »Klachten van klanten, opdrachtgevers en afnemers bevatten belangrijke informatie over hun mening. Om deze informatie eenvoudig te kunnen verzamelen en analyseren, heeft Adburdias een gratis computerprogramma ontwikkeld: Klachtenregistratie. Op deze pagina leest u hoe u het programma installeert op Mac of op uw Windowscomputer. Heeft u desondanks of anderszins nog vragen? […]
Lees verder »Om de resultaten van kwaliteitsactiviteiten te bepalen worden allerlei meetinstrumenten gebruikt zoals beschreven in zeven simpele gereedschappen. Deze gereedschappen zijn vooral kwantitatief van aard. De Zeven Nieuwe Gereedschappen tonen vooral kwalitatieve verbanden aan. Complexe zaken worden uiteengerafeld en de onderdelen op hun waarde beoordeeld. De gereedschappen worden gebruikt voor clustering […]
Lees verder »In normen als ISO 9001 en HKZ staat dat organisaties hun leveranciers moeten beoordelen. Waarom is dat zo dwingend gesteld? Dat heeft een aantal redenen: de produkten of diensten die ingekocht worden hebben invloed op uw produkt of dienst, en dus op de tevredenheid van uw klanten, de juiste materialen […]
Lees verder »Het is heel goed mogelijk om een leverancier te beoordelen door de medewerkers die iets met hem te maken hebben. Zij verwoorden dan gewoon hun gevoel. Dat kan bijvoorbeeld met onderstaand formulier. Wanneer u behoefte heeft aan een wat meer objectieve beoordeling, kunt u elementen uit de lijst opnemen in […]
Lees verder »Hieronder een vrij uitgebreid voorbeeld in lijstvorm. U kunt dit eventueel invullen aan de hand van een eenvoudigere versie van het formulier. Deze lijst zou op de volgende wijze ingevuld kunnen worden (als een en ander voor zich spreekt, staat er ‘–‘): Kolom Toelichting Invulvoorbeeld Naam leverancier — — Afwijkingen […]
Lees verder »In het artikel Beheersing van afwijkingen constateerden wij onder andere dat afwijkingen genoteerd dienen te worden. Oké …, maar dit noteren hoeft niet, zoals velen denken, een heel verhaal te worden. Een paar voorbeelden van hoe het zou kunnen: Formulier metaankruisvakjes Een formulier met opsomming van verschillende soorten afwijkingen. Per […]
Lees verder »- 1
- 2
- Volgende »