Installatiehandleiding

Klachten van klanten, opdrachtgevers en afnemers bevatten belangrijke informatie over hun mening. Om deze informatie eenvoudig te kunnen verzamelen en analyseren, heeft Adburdias een gratis  computerprogramma ontwikkeld: Klachtenregistratie.
Op deze pagina leest u hoe u het programma installeert op Mac of op uw Windowscomputer. Heeft u desondanks of anderszins nog vragen? Kijk dan eens op de pagina met veelgestelde vragen.

Windows

  • Open met de Verkenner de map waarin u het programma heeft gedownload.
  • Dubbelklik op klachtenregistratie.zip. Het programma wordt uitgepakt.
  • Dubbelklik nu op klachtenregistratie.exe. Het installatieprogramma wordt gestart.
  • Als u een pop-upscherm krijgt met de vraag “Wilt u toestaan dat deze app van een onbekende uitgever wijzigingen aan uw apparaat aanbrengt?”, klik dan op ‘Ja’ (zie de rode ellips – klik op de afbeelding om hem te vergroten).
  • Als u “onvoldoende rechten” heeft volgens een andere pop-up, voer dan het administratorwachtwoord in.
  • Kies de taal waarin u wilt dat het installatieprogramma u te woord staat. Standaard is Nederlands. Klachtenregistratie zelf is altijd in het Nederlands. Klik op ‘OK’.
  • Kies of u een snelkoppeling op uw bureaublad wilt laten zetten. Standaard staat het keuzevakje aan. Wij raden u aan om het vakje op ‘aan’ te laten staan: u vindt het programma dan gemakkelijk terug en het is eenvoudig om snelkoppelingen te verplaatsen of te verwijderen. Klik op ‘Volgende >’
  • Klik op ‘Installeren’. De installer gaat nu aan het werk.
  • Kies of u Klachtenregistratie wilt starten nadat het installatieprogramma is voltooid. Standaard staat het keuzevakje aan. Klik op ‘Voltooien’.
  • Klachtenregistratie is nu geïnstalleeerd, en wordt gestart indien u daarvoor koos.

Mac OS X

  • Open met Finder de map waarin u het programma heeft gedownload.
  • Dubbelklik op klachtenregistratie.dmg_.zip. Het installatieprogramma wordt uitgepakt.
  • Dubbelklik op klachtenregistratie.dmg. Het installatieprogramma wordt klaargemaakt.
  • Dubbelklik op klachtenregistratie.pkg. Het installatieprogramma wordt gestart.
  • Als u een pop-upscherm krijgt met de mededeling “Klachtenregistratie.pkg is afkomstig van een onbekende ontwikkelaar en kan niet worden geopend”, klik dan op ‘OK’. Vervolgens:
    • open de Systeemvoorkeuren > Beveiliging en privacy, tabblad Algemeen,
    • als het hangslot linksonder op slot zit (zie blauwe cirkel – klik op de afbeelding om hem te vergroten), klik er dan op. Voer, indien nodig, uw OS X-wachtwoord in en klik op ‘Ontgrendel’, of druk op Enter,
    • klik op ‘elke willekeurige bron’ in het Beveiligingen en privacy-scherm (zie de groene ellips), en bevestig deze keuze door te klikken op ‘Sta elke willekeurige bron toe’.
    • herhaal het dubbelklikken op klachtenregistratie.pkg.
  • Klik op ‘Ga door’.
  • Wijzig eventueel de locatie waar u Klachtenregistratie wilt installeren,
  • Klik op ‘Installeer’. Het kan zijn dat uw (opnieuw) uw OS X-wachtwoord in moet voeren. Klik daarna opnieuw op ‘Installeer’, of druk op Enter. De installer gaat nu aan het werk.
  • Klik op ‘Sluit’. Het installatieprogramma wordt afgesloten.
  • Klachtenregistratie is nu geïnstalleeerd.
  • Vergeet niet uw Beveiliging en privacy-instellingen terug te zetten en het hangslotje te sluiten!
  • Werp de schijf ‘Klachtenregistratie’ uit in Finder.
  • U vindt Klachtenregistratie in uw map Programma’s, in de submap Klachtenregistratie. Dubbelklik op Klachtenregistratie.app. Klachtenregistratie staat ook in uw Launchpad.
Scroll naar boven