Verbeteren

Waar gaat het fout?

Veel organisaties die een kwaliteitssysteem hebben of invoeren, komen een aantal valkuilen tegen. Ze maken fouten. Niet dat ze niet aan de norm (bijvoorbeeld ISO 9001) voldoen, maar ze maken geen praktisch gebruik van de methoden die ze toepassen. Nu is een van de meest effectieve manieren om verbeteringen te vinden, […]

Lees verder  »

Innoveer in processen

In een artikel in het Financieele Dagblad werd een onderzoek beschreven, dat uitwees dat de meest duurzame innovaties te halen zijn in de processen. En niet in het populaire produktvernieuwen. Het is misschien minder sexy, minder zichtbaar bovendien, maar vernieuwingen van werkprocessen zijn een veel effectiever middel om de concurrentie […]

Lees verder  »

De volgende stap: procesinnovatie

“The largest room in the world is the room for improvement.” Procesinnovatie als volgende stap in klantgerichtheid Moderne technieken, in het bijzonder internet, maken het mogelijk (grote) delen van het produktie- of dienstverleningsproces uit te besteden aan de klant. (Heeft u dit in uw organisatie nog niet gedaan, dan ligt […]

Lees verder  »
Scroll naar boven